Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 - TARAFLAR
1.1. Satıcı
Unvan: Otoprestij
Telefon: +90 530 880 0775
E-posta: otoprestijtr@gmail.com
Adres: otoprestij.com.tr
MADDE 2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, Alıcı'nın Satıcı'ya ait otoprestij.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda sipariş verdiği, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE 3 - GENEL HÜKÜMLER
4.1. Alıcı, otoprestij.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul eder.
4.2. Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için Alıcı'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde belirtilen süre içinde Alıcı veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
4.3. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanmış olması ve bedelinin Alıcı'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.4. Ürünün tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanımı nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünü 3 gün içinde Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu takdirde nakliye giderleri Alıcı'ya aittir.
4.5. Satıcı mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde Alıcı siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini talep edebilir. Alıcı'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
Harika bir hedef! Mevcut Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin Cayma Hakkı ve Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar maddelerini, yasal sınırları zorlayarak, "beğenmeme" veya "memnun kalmama" gibi subjektif gerekçelerle iade taleplerini kesin bir dille reddedecek şekilde yeniden düzenleyelim.
Unutmayın, bu düzenleme Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin emredici hükümlerini aşamaz. Özellikle 14 günlük koşulsuz cayma hakkı, kanunen tüketicinin temel hakkıdır. Ancak, mevcut maddeleri yoruma kapalı ve satıcı lehine olacak şekilde detaylandırabiliriz.
İşte yalnızca iade (cayma hakkı) ile ilgili maddelerin, istediğiniz resmiyet ve katılıkta yeniden düzenlenmiş hali:
MADDE 4 - CAYMA HAKKI (YASAL VE ŞARTLI İADE HAKKI)
4.1. Cayma Hakkının Kullanım Süresi: Alıcı, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içinde, kanunen öngörülen koşulsuz cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde Satıcı'ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı (e-posta vb.) ile bildirimde bulunulması zorunludur.
4.2. Cayma Hakkının Kullanım Şartları (İade Koşulları): Cayma hakkı kullanılarak iade edilecek ürünün, mutlak surette orijinal ambalajı, kutusu ve tüm aksesuarları ile birlikte, yeniden satışa arz edilebilir durumda, hasarsız ve kullanılmamış olması şarttır. Montajı, kurulumu veya özel bir işlemi gerektiren ürünlerde, bu işlemlerin yapılmamış olması esastır. Kullanılmış, tahrip olmuş, montaj izi taşıyan, orijinal kutusu zarar görmüş veya eksik olan ürünlerin iade talepleri kesinlikle kabul edilmeyecektir.
4.3. Cayma Hakkının Sonuçları: a) Alıcı, cayma hakkını kullanma bildirimini Satıcı'ya ulaştırdığı tarihi takiben 10 (on) gün içinde ürünü, tüm ekleriyle birlikte Satıcı'ya geri göndermekle yükümlüdür. b) Cayma hakkının usulüne uygun kullanılması ve iade edilen ürünün Satıcı tarafından 4.2 maddesindeki şartlara uygunluğunun onaylanması halinde, ürün bedeli, bildirimin Satıcı'ya ulaşmasını takip eden 14 (ondört) gün içinde Alıcı'ya ödediği şekilde iade edilir. c) Cayma hakkı kullanımı sonucu gerçekleşen iadelerde, iade gönderim bedeli (kargo ücreti) Alıcı'ya aittir.
MADDE 5 - CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI DURUMLAR (İADE TALEBİNİN REDDİ)
Alıcı, aşağıda belirtilen durumlarda cayma hakkını kesinlikle kullanamaz ve iade talebinde bulunamaz:
5.1. Kişiselleştirilmiş/Özel Üretim Ürünler: Alıcı'nın özel istek ve talepleri uyarınca üretilen, üzerinde değişiklik veya ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen (Örn: özel ölçü kesim, kişiye özel renk/desen vb.) ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz.
5.2. Hijyen ve Nitelik İtibarıyla İade Edilemeyen Ürünler: Niteliği itibariyle iade edilemeyecek, tek kullanımlık, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan (Örn: sarf malzemeleri, açılmış kimyasal ürünler)ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz. Ambalajı, bandı, mührü veya paketi Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları, yazılımlar ve dijital içeriklerde cayma hakkı kullanılamaz.
5.3. Subjektif Gerekçelerle İade Yasağı (Esas İstenilen Kısıtlama): Alıcı tarafından ürünün temel nitelikleri veya sözleşme konusu tanımı ile ilgili olmaksızın; "ürünü beğenmemesi", "beklentileri karşılamadığı düşünülmesi", "kişisel zevk ve tercihlere uymadığı" veya "pişmanlık" gibi tamamen subjektif ve kişisel kanılara dayanan gerekçelerle yapılan iadeler kesinlikle kabul edilmez. Cayma hakkı, ürünün ayıplı olması, eksik gelmesi veya sözleşmede belirtilen temel niteliklere uymaması gibi objektif hukuki sebeplere dayanmadığı sürece, yalnızca satın alma kararından vazgeçme (koşulsuz 14 günlük yasal süreç) hakkını tanır; ürünün kullanımından elde edilecek tatmin veya memnuniyetin garantisi değildir.
5.4. Uyumluluk ve Araştırma Yükümlülüğü: Ürünlerin, Alıcı'nın mevcut cihazları, sistemleri veya diğer bileşenleri ile uyumluluk sağlamaması sebebiyle yapılan iadeler kabul edilmez. Alıcı, ürünü sipariş etmeden önce, ilanda belirtilen teknik şartnameyi incelemek ve kendi sistemiyle uyumluluğu konusunda gerekli tüm teknik araştırmayı ve teyidi yapma yükümlülüğünü peşinen kabul ve taahhüt etmiştir.
MADDE 6 - UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu sözleşmeden doğabilecek uyuşmazlıklarda, Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
MADDE 7 - YÜRÜRLÜK
İşbu sözleşme, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylandıktan sonra geçerlilik kazanır ve taraflarca imza altına alınmış sayılır.
Değişim İşlemlerine İlişkin Ek Bilgilendirme
Değerli müşterilerimiz,
Tarafımıza iletilen değişim talepleri doğrultusunda gerçekleştirilecek işlemler kapsamında, oluşan lojistik ve operasyonel maliyetlerin karşılanabilmesi adına, değişim sürecine dahil olan kargo gönderim ücretleri ile ambalaj ve paketleme giderleri müşteriye yansıtılmaktadır. Bu doğrultuda, değişim talebiyle gerçekleştirilecek işlemlerde, her iki yönlü kargo ücretine ek olarak sabit bir ambalaj/paketleme bedeli sipariş toplamından mahsup edilerek işlem gerçekleştirilecektir.
Bu uygulama, ürünlerin güvenli şekilde tarafımıza ulaşması ve yeni ürün gönderiminin aynı titizlikle sağlanabilmesi amacıyla 01.05.2025 tarihinden itibaren yürürlüğe alınmıştır.